Son en Steve in Noord-West USA

LA: Universal Studios

We hadden vanaf Maui een stampvol vliegtuig, wij hadden van tevoren al stoelen gereserveerd aan het gangpad. In ieder geval iets van ruimte en nu hoefde één van ons niet in het midden, want dat is echt een ramp.... Nee, het kan dus erger!! Aan beide kanten van het vliegtuig, op onze rij, zaten een vader, moeder en een tweeling van amper een jaar oud. Vader zat in Steve z'n rij en moeder in mijn rij, beiden aan het raam. En zoals een tweeling dat zo mooi kan doen: synchroom janken!!!! Pfffff..... gewoon paniek, daar kan een ruisonderdrukker op een koptelefoon niet tegenop. Na een half uur werd er gegoocheld met stoelen en uiteindelijk zaten pa en ma achter elkaar.

In Los Angeles hadden we geluk met de shuttleservice, want onderweg bleek dat we deze moesten reserveren of bellen, lol. We zitten nu in een andere wijk en hotel dan normaal, dus voor ons weer even verfrissend. Goed hotel ook trouwens: Hampton Inn in Hawthorne.

Vandaag hadden we de Universal Studios op de planning. We hebben zitten dubben hoe we daar heen zouden gaan en het is het openbaar vervoer geworden, de sneltram/metro. Afijn, we moesten 2 keer overstappen en we deden er bijna anderhalf uur over, maar we zijn er gekomen! Gewoon met een TAP-pas van $7 voor de hele dag.Nu bleek dat het park pas om 10:00 uur open ging...... Op de site stond 09:00 uur. Dat werd dus wachten......

We zijn als eerste naar de Lower Lot gegaan.Dat was dus onderaan de heuvel en we moesten hiervoor 4 roltrappen af die erg stijl waren, en lang.....Er waren 3 attracties die we wel als eerste wilden doen. We hadden ook de Front in Line-passen, maar later bleek dat het vandaag zo rustig was dat we die alleen 's-middags hebben gebruikt.

Bij Jurassic Park liep er een Raptor los, geweldig gemaakt, de bewegingen waren echt goed!

De attractie zelf was geweldig! Je werd gewoon ook echt nat van spuwende dinosauriërs en er zat ook nog een afdaling in, zo het water in!

We hebben echt in een deuk gelegen! Later op de dag zijn we nog een keer gegaan en toen liepen we dus mooi vast met ons karretje, hahahaha. Net onder een grote T-Rex! Later gingen we gelukkig toch weer door en het was dus net voor de grote plons. Het leek wel alsof ze in de tussentijd even golven hadden gemaakt, want we kregen toch een partij water over ons heen!!!!

Revenge of the Mummy was ook echt fantastisch, hier werd je echt gelanceerd en voelde je ook de mist, werd het kouden de scarabees voelde je tussen je benen door lopen, iiiieeeew.......

Veel van de attracties zijn inmiddels 3D, dus je loopt regelmatig met zo'n dom brilletje op, lol.

Tegen half 12 gingen we Aaron opzoeken. Hij werkt bij Operations en wilde ons een privétour geven achter de schermen. Het was even lopen en zoeken, maar uiteindelijk kwam hij aanrijden in een golfkarretje en nam ons mee over de set van verschillende films. Dat was echt wel gaaf!

We kwamen langs de klok uit de film Back to the Future.

Maar ook Jaws mocht natuurlijk niet ontbreken!

De Western-set was echt wel heel gaaf om doorheen te rijden.....

Bij sommige gedeeltes waren opnamen bezig. De set van War of the Worlds waar het vliegtuig was neergestort was wel erg indrukwekkend. Ze hebben er ook een echt vliegtuig voor gebruikt.

We hebben met Aaron nog geluncht en toen moest hij weer verder met zijn werk en liet ons achter bij de City Walk.

Weer binnen in de Studios zijn we bij de Upper Lot ook alle attracties in geweest. Veel 3D weer, maar wel geweldig! Ook Christmas Town was erg leuk om even doorheen te lopen. Halloween was trouwens ook bezig in de Studios (niet vandaag), dus soms zag je ergens een zombie enzo, echt lachen!

Uiteindelijk hadden we alles gezien en gedaan en hebben we als laatste de show Waterworld gekeken. Wat een geweldige show! En in de splashzone werd je écht nat, whahahahaha. De set is van de film met Kevin Costner en de acteurs waren geweldig. De scene met het vliegtuig wat ineens neerstorte was echt cool!!

Na de show zijn we teruggelopen naar de metro en weer richting Hawthorne. In de metro werden we nog getracteerd op een dansact van twee jonge gasten, hahahaha. Echt alles kan hier ook gewoon zomaar......

We hebben tegenover het hotel heerlijk gegeten bij El Pollo Loco en nu zijn we erg moe......

Helaas is het morgen dan toch echt voorbij. Bijna 5 weken USA....... Het is even hard nadenken wat we 4 weken geleden hebben gedaan! Het was in ieder geval weer een belevenis en we hebben weer wat meer mogen zien van dit prachtige land. En we kunnen weer 2 Staten afstrepen. En we hebben vrienden gemaakt in Los Angeles en in Brisbane!!

Greetz en tot de volgende reis!!

Marike

alweer een geweldig reisverslag met super fotoos!
Hoe lang is die vlucht van Hawaii naar LA? ik dacht zo'n 3 a 4 uur?? Toch irritant als je naast krijsende babies zit.
Als de terugreis naar huis maar beter is. Jullie verzamelen toch ook wel frequent flyer points? zodat je een ungrade kan krijgen? Doe ik ook altijd met singapore air als ik naar Nederland ga, vlieg nu business class.
Mochten jullie deze kant op komen misschien zou je het dan kunnen combineren met een weekje Fiji, heerlijk eiland! Alhoewel.......Australie is zo groot en er is zoveel te zien.............. Goeie vlucht terug naar huis!

Sonja

Ha Marike! De vlucht duurde 4 uur, maar inderdaad is dat al te lang! We kunnen upgraden met onze Miles, alleen maakt KLM het ons moeilijk en lukt dat dus niet. We gaan er nog wel over klagen. We zaten wel Comfort+.
Als we naar Australie gaan, zullen we een week langer in Brisbane moeten blijven, lol! Fiji zijn we al geweest.....

Hamba