Son en Steve in Noord-West USA

Kaua'i zuidwest

Vandaag begon behoorlijk bewolkt aan de oostkust van Kaua'i, dus besloten we de zon op te zoeken in het zuidwesten. Maar eerst ons ontbijt en lunch gehaald bij de Safeway, heerlijk winkelen in deze mega-supermarkt om de hoek!

Als eerste zijn we langs de Wailua Falls gereden, die lag op de route..... Deze watervallen blijven toch schitterend hoor, twee krachtige stralen die 'los' naar beneden vallen in een mooie poel.

En ook het standbeeld van Captain Cook mag natuurlijk niet ontbreken. Die man moet toch mooie ongerepte natuur hebben gezien!

We besloten hierna om meteen door te rijden naar Waimea Canyon en dan ook gelijk door naar het einde van de weg. Dat hebben we niet helemaal gered, want onderweg werden we al bevangen door het uitzicht! Wat een geweldig mooie Canyon is dit......

Op een aantal plaatsen had je een wijds uitzicht en zagen we ook de Waipoo Falls! 243 meter valt deze waterval naar beneden de Canyon in.

Uiteindelijk zijn we toch aan het einde van de weg gekomen. Deze Lookout kijkt uit op de Na Pali Coast en die is werkelijk prachtig! 5 jaar geleden hadden we hier dikke mist, en nu blijkt dat je dat bijna altijd hebt hier. De wolken zie je ook letterlijk uit de Canyon komen en zo de vallei in trekken en ook over de weg. Maar wij hadden geluk! Het was een bijzonder helder uitzicht en we hebben dan ook echt genoten en de nodige foto's gemaakt.

Later, bij een andere Lookout, bleek dat wij kennelijk het enige heldere moment hebben gehad van deze ochtend, want veel mensen hebben het over de wolken en dat ze niets hebben gezien. Bij het andere punt aan het einde van deze weg stond een bordje dat hierachter één van de natste plekken op aarde ligt. Nu, dat bleek wel...... Check die wolk!

Terug de Canyon uit hadden we eerst een behoorlijke bui maar al snel zagen we mooie uitzichten over de kustlijn. Bij Poipu wilden we even naar het strand, maar het is zondag en dan is het dus echt mega-druk. Daar houden wij niet zo van, dus zijn we naar de Spouting Horn gereden, de blowhole iets verderop. Hier hebben we geluncht en gekeken naar de hoge golven die een enorme straal water door een lavarots perst en hoog de lucht in spuit. En dat geluid er ook bij, geweldig!

Aan deze kant van Kaua'i is trouwens wel het geld te vinden. Wat een bloedmooie huizen hier, zucht...... En de zon!

Op de terugweg zijn we nog gestopt bij de Opaeka'a Falls. Schitterend!

Bij het hotel hebben we nog even heerlijk in zo'n 'loveseat' gelegen, maar de wind trok echt aan dus zijn we na een uurtje naar de kamer gegaan.

Het was een heerlijke dag! Morgen nog een hele dag lekker aan het eigen strand en dan gaan we dinsdag naar Maui!

Hamba