Son en Steve in Noord-West USA

Maui: op zn mooist!

Vanochtend stond een zonsopgang op de planning, maar dan op de top van de Haleakala Vulkaan! Dat betekende dus om 03:45 uur onderweg, want je bent niet zomaar op de top.... Op de flanken van de Haleakala zijn soorten dieren en planten die alleen maar daar voorkomen, erg beschermd dus. Hadden wij toch bijna een uil tegen de voorruit! We schrokken wel, direct daarna vloog er nog eentje voor de auto langs. Wel cool!

Op de top was het al druk, je moet echt niet denken dat je daar in je eentje staat.... lol.

Maar weer stond ik daar... Ik moest terug denken aan 5 jaar geleden toen ik op dat magische moment mijn vader bij me voelde. Ook dit keer was het moment van het piepen van de zon echt heel speciaal, het geeft je gewoon echt het gevoel alsof je daar even helemaal alleen staat!

De weg naar beneden was schitterend, we zagen de schaduw van de Haleakala over Maui.

We zijn via de zuidkant rond de vulkaan gaan rijden, de kant waar de lavavelden liggen, een heel desolaat landschap met kloven, prachtig gewoon!

We kwamen langs de Pools at Ohe'o Gulch, watervalletjes die via lavarotsen stromen.

We reden door Hana en zo dus via de noordkant over de Road to Hana terug. Deze weg heeft 620 bochten en 59 bruggetjes. De weg is hier zo smal voor alleen 1 auto, dus soms is het even wachten. Maar dat is wel de moeite waard als je naast zo'n prachtige waterval staat!

De kustlijn is geweldig!

We besloten om via de noordkant om de West Maui Mountains terug te rijden. Deze weg is nog smaller dan de Road to Hana, maar een stuk rustiger. En een geweldige mooie ruige kustlijn!

We konden het niet laten om even de randen van de rotsen op te zoeken.....

De blowhole deed flink z'n best vandaag, prachtig!

En zo waren we aan het einde van de middag terug..... Nog even bij de Panda Express heerlijk Orange Chicken gegeten en onze laatste koelkastmagneet gescoord.

De zonsondergang was weer geweldig, dat verveelt echt nooit!

Het was een lange dag.... Onze laatste twee dagen gaan we op het strand en tussen de schildpadden doorbrengen, dus een volgend verslag komt weer vanuit Los Angeles!

Aloha!

Hamba