Son en Steve in Noord-West USA

Maui: tropisch paradijs en schildpadden

Maui! Voor ons toch het mooiste eiland van Hawaii! De vluchten gingen op tijd.... Ja, 'vluchten', want na een half uurtje in de lucht landden we op Honolulu en moesten we overstappen. Met de tweede vlucht zaten we niet naast elkaar. Steve werd achterin het vliegtuig gezet en ik zat halverwege bij het raam. Op Maui hebben we hetzelfde truckje toegepast als op Kaua'i: ik bleef wachten op de koffers en Steve vertrok vast richting autohuur. De vorige keer gingen bijna alle inzittenden van de vlucht naar Alamo, dus we waren toen al heel blij dat we dat truckje hadden gedaan. De rij wordt anders erg lang. Dit keer had Steve een Hyundai Tuscon gescoord.

Onderweg naar het hotel werden we al verrast door een fantastische zonsondergang! We hebben rijdend deze toch proberen op de foto en video vast te leggen, maar we hopen dat er nog meer volgen komende week!

Het hotel is groot, beetje massaal voor ons, maar we zitten begane grond met een terrasje en toch nog zeezicht. Het is maar een klein stukje naar het strand.

De volgende ochtend hebben we bij daglicht een rondje gelopen en we hebben toen besloten om meteen een wat rustiger en wat meer beschut strand op te zoeken. Het strand bij het hotel is erg mooi, maar groot en geen schaduw. En het wordt hier elke dag toch zo'n 32 graden en bijna geen wind. En op Maui wil je eigenlijk niet bij een zwembad liggen.....

We zijn richting Kihei gereden en wederom herkenning onderweg! Grappig toch. We vonden een mooi strand: Palauea Beach! Prachtig en met schaduw en heel rustig. Er kwam nog een stel, waarvan de jongen zijn gitaar bij zich had.... Relaxt zo hoor.

Het bleek dus ook een fantastisch snorkelplekje te zijn!

We zijn gaan snorkelen tussen de rotsen en we zwommen in 1 groot aquarium, wat ontzettend mooi! Roze/wit koraal, rode zee-egels, allerlei tropische vissen (en ook echt groot), ja het was echt een feest! Steve waarschuwde al dat hij echt een enorm grote schildpad had gezien, die hij kon aanraken. Ik zag hem de eerste keer niet, maar daarna was ik heerlijk aan het snorkelen toen die giga schildpad ineens voor me langs zwom! Ik schrok echt, want dat beest was niet uit te leggen zo groot!! En toen kwam er ook een tweede bij, echt heel gaaf. Ik had de GoPro bij me, dus ik heb ze gefilmd... Daarna heb ik nog met eentje gezwommen, want die tweede raakte ik kwijt. Ik heb nog wel heel de tijd om me heen gekeken, want ze waren zo groot om toch een beetje bang van te worden...... Wat een ervaring, de poten vasthouden en mee zwemmen, het schild aaien, echt zo prachtig! En die enorme kop draaide af en toe om, net alsof hij wilde checken of ik nog mee zwom. Hele mooie ogen!

Aan dit strand staan ook hele mooie huizen, echt om jaloers op te worden...... zucht....

Halverwege de middag zijn we terug gegaan naar het hotel en nog even het zout van het lijf af gezwommen in het zwembad. In de tuin staan bomen met de meest prachtige frangipani's en andere tropische bloemen. Daar word ik echt vrolijk van.....Voor ons terrasje vallen de hagedisjes letterlijk uit de lucht! Erg grappig, eerst dacht ik echt van: wat zie ik toch heel de tijd.... De geluiden om ons heen zijn ook fantastisch.

Ben benieuwd wat de zonsondergang vanavond doet!

Reacties

Reacties

ma & Karel

Echt mooi, wat een belevenis met die schildpadden! Genieten samen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba