Son en Steve in Noord-West USA

Kaua'i oostkust

Gisteren, onze eerste volle dag op Kaua'i, hebben we rustig aan gedaan. Bijkomen van de 18-daagse rondrit en die vele kilometers die we gereden hebben.

Maar omdat sommigen thuis in NL wachten op weer een bericht (kus ma!) hier dus weer even een verhaaltje...

Het zullen meer foto's worden, want op Kaua'i is niet veel te beleven. Het is voor ons het meest prachtige eiland van Hawaii en het wordt ook wel the Garden Isle genoemd. Het is maar 1430 vierkante km groot en aan de noord-oostkant van het eiland is de natste plek op aarde! Daar valt gemiddeld 11,7 meter regen per jaar!!!!!! De valleien zijn dan ook uitgesleten door de regen.

We zijn er vandaag geweest en hebben inderdaad twee flinke buitjes gehad. Maar hey..... De temperatuur is gewoon 30 graden hier, dus wat zou het! Hier vinden we een beetje regen niet erg, lol.

Alleen is het een beetje jammer om de regenwolken op de foto te hebben, maar het hoort bij het eiland.....

Bij ons ritje van vandaag waren er eigenlijk weer veel punten van herkenning. Er is dus gewoon ook niets veranderd in 5 jaar tijd en nu zag ik zelf iets meer van de omgeving in plaats van door een lens van een fototoestel, hihi.Ons geliefde Anini Beach was vandaag een beetje druk, hopelijk hebben we later deze week meer geluk. Nu zaten we er een strandje naast, ook schitterend trouwens!

Maar het blijft schitterend! En wat ik al eerder zei, verder valt er eigenlijk niet te vertellen en worden het gewoon foto's kijken.......

Gisteren op het strand hebben we de hele tijd een oude man gadegeslagen die iets ging bouwen op het zand. Hij liep maar met stammen te slepen, we werden best nieuwsgierig, hahaha. Uiteindelijk is het dit geworden (die man verveelde zich echt.....) De zon was eigenlijk al van het strand verdwenen.

Ik heb trouwen wel weer wat wildlife op de foto kunnen krijgen, inclusief mijn grootste nachtmerrie (en deze was echt groot!!) Die heb ik dus echt wel van een afstandje ingezoomd, wat denk je dan!

Ons hotel is trouwens prima! Mooie ruime kamer met hoog plafond, omdat we op de bovenste verdieping zitten. Zodoende hebben wij trouwens wel prachtig zicht op de bergen vanaf het balkon en zodra we de deur open doen, kijken we uit over zee!De ingang is trouwens ook erg mooi en elke avond gaan de fakkels aan.

Bij het zwembad hebben ze zelfs een soort open haard met glas ervoor met heerlijke stoelen er omheen. Prachtig hoor en misschien gaan we er nog wel een avondje zitten. Voor nu is het op de kamer wel even prima met de airco......

En vandaag is onze nicht Joëlle 18 jaar geworden!! Spijtig dat we niet op haar verjaardag kunnen zijn, maar we trekken er hier een fles bubbels voor open! Gefeliciteerd meid!!