Son en Steve in Noord-West USA

Eindpunt van 18 dagen rijden: Los Angeles!

Afstand: 380 km / hotel: Comfort Inn Pasadena

Het eerste wat we hebben gedaan vandaag is heerlijk ontbeten bij Carla's Country Kitchen! Wat een heerlijke wafel.....

De route ging verder over Highway 1 richting Los Angeles. De weersvooruitzichten waren echt slecht, veel regen in LA. Maar..... Daar hebben we niks van gemerkt! We hadden zelfs prima weer onderweg, alleen bij Lomboc in de bergen was het bewolkt.
Uiteindelijk kwamen we in de buurt van Los Angeles en reden we door Santa Barbara.
We wilden even pauze, maar we wisten van de vorige keer dat je hier niet zomaar bij de stranden komt zonder te moeten betalen. Zowaar nam Steve een afrit en stonden we ineens op een parkeerplaats direct aan het strand van Santa Barbara! Wow! We zijn natuurlijk even bij het strand wezen kijken, en we zagen dat er inderdaad olie en zooi in het water zit. We hadden op het nieuws al gezien dat er voor de kust van Los Angeles een boortoren problemen had of zoiets. Niet dat het strand nu zwart zag, maar je rook het wel.
We kwamen op een gegeven moment op een secundaire weg met een hele zwik RV's. Niet normaal hoe groot die dingen hier zijn! En ze stonden in colonne naast elkaar, compleet met uitgeschoven gedeeltes en luifels.
Een plaatsje verderop is Malibu! Daar zijn we niet tot het strand gekomen, maar langs de kant van de weg konden we op een mooi plek even stoppen.
Er stonden ook enorm veel Amerikaanse vlaggen op een stuk gras met wat andere landenvlaggen er tussen. Geen idee waarvoor, maar het was een mooi gezicht.
Via Santa Monica kwamen we langs Venice Beach. We zijn er langs gereden, want Venice Beach hebben we al een paar keer bezocht.
We reden onder LAX door en er landde net een vliegtuig, dus die kwam heel laag voor onze neus langs, cool!
Uiteindelijk gingen we maar richting hotel, want het verkeer in LA is gewoon drama zo druk. Dus de Highway 1 stopte voor ons bij Long Beach..... We reden 4 dagen geleden het begin van Highway 1 op, helaas kunnen we deze niet uitrijden want dan zouden we in Mexico uitkomen.
Pasadena ligt in het noorden van LA, dus het duurde nog even voordat we er waren. Het is wel een nette wijk en het hotel was snel gevonden.
We kregen bij het inchecken een tasje met Tripadvisor erop. Zo adverteren ze dus, wel origineel. Er zaten twee flesjes water, een zakje cheetos en een fruitbar in.
De kamer is prima en we hebben ook even een was gedaan. Hopelijk is het morgen wel droog!
We zijn een stukje gaan lopen naar een restaurantje verderop waar we een broodje Döner konden eten, is dat ff lekker! Spitz heet het en we zaten heerlijk buiten op het terras.
Daarna even alles aan het organiseren voor Hawaii..... Kijken of het inchecken al lukt. De vlucht schijnt aardig vol te zitten, want we kregen een aanbieding om onze stoelen af te staan. Niet dus! De wegenkaart van Hawaii is ook gedownload in CoPilot, dus we kunnen op de eilanden weer uit de voeten met deze perfecte offline navigatie op mijn phone! Dankzij deze app hebben we wel echt onze weg kunnen vinden wat met een wegenkaart niet zou lukken!
Hawaii, here we come!
De volgende ochtend na het ontbijt bij het hotel zijn we via Hollywood Boulevard en Sunset Boulevard gereden. Het was echt druk in de stad! Er kleunde trouwens nog een auto zacht tegen de achterkant van onze auto aan! Gelukkig geen schade te zien en de dame in kwestie noemde het een lovebump.... jaja......
Van het Chinese Theatre wilde ik een foto maken, maar die was verstopt achter allerlei spandoeken en een reclame voor een nieuwe film, jammer.
We reden ook door Beverly Hills en Steve dacht nog dat Drew Barrymore achter ons reed, hahaha. Nou ja, het kan zomaar gebeuren! Hier denk je om elke hoek wel een filmster te zien!
We kwamen weer bij Venice Beach uit en nu kon ik eindelijk een foto maken van HET Hotel California (lol)....
We vonden (zowaar) weer een gratis parkeerplek en we zijn nog even Venice Beach op geweest, nog even de zandkorrels tussen de tenen door laten glijden..... 5 jaar geleden zetten we voor het eerst onze blote voeten hier in het zand bij de allereerste keer USA en nu lijkt het wel of we thuis zijn!
We zijn daarna via de strandweg weer verder gereden en lieten even een politieauto passeren. Die ging ineens een partij herrie maken en allerlei lichten gingen aan. Was het voor een fietser voor ons..... Jee, we schrokken wel even. Die politieagenten lopen hier trouwens heerlijk in korte broek, en nog stralen ze erg krachtig uit hoor! Daar wil je echt geen ruzie mee.
Nog even de auto aftanken bij een vrolijke Shell en dan nemen we afscheid van deze KIA. Geweldige auto die veel kilometers heeft gemaakt: 5800 kilometer!!!! Een record!
Om de hoek was trouwens een filmset opgezet van Paramount Pictures. We hebben ook hier helaas geen beroemdheid gespot en overal was bewaking.
Goed...... we zijn er nu..... LAX. Wachten op de vlucht naar Hawaii. Daar gaat ons avontuur verder (al zal ik dan waarschijnlijk niet elke dag iets schrijven).
See ya !!

Hamba