Son en Steve in Noord-West USA

Sealife

We reden weg uit Santa Cruz over een drukke Freeway 1.... We zagen langs de weg hele velden met een blauwgroene soort kool, zover we konden kijken! Hier en daar zagen we gebukte mensen tussen deze kool en later kwamen we standjes tegen die Artisjokken verkochten..... Aha! Nooit gegeten, ga het ook niet doen.Ze hebben er in ieder geval zat!

We zijn Monterey ingereden naar het Aquarium. Het is zwaar bewolkt, dus het leek ons een goed tijdverdrijf. In Monterey is het vrijwel overal betaald parkeren in de wijk Cannery, maar een halve mile verderop van het Aquarium zagen we toch nergens een betaalpaal.Er kwam nog een politieagente aan en we hebben even afgewacht wat ze ging doen, maar ze schreef alleen een bekeuring uit voor een auto langs een stukje rode stoeprand. Verder niets aan de hand, dus zijn we een stukje gaan lopen, want de temperatuur is goed! Onderweg zagen we zeehonden in de branding liggen, met kop en kont omhoog, te grappig!

Het Aquarium zelf was toch verrassend groot nog en we hebben mooie zeedieren gezien en ook een prachtige grote tank met wolken vis, tonijnen en een erg grappige schildpad, lol! Die poseerde gewoon voor de foto met de poten over elkaar heen en keek echt naar de mensen aan de andere kant van de ruit. Hier een paar foto's als impressie van het Aquarium. De kleine grappige pinguin heette trouwens Mac.

Bij de zeeotters hebben we echt ons lachen moeten inhouden! Een zeeotter was erg grappig aan het doen in een hoekje van de tank en een stel voor ons zag het ook. Nou ja, de dame stootte haar man aan en wees naar de zeeotter. De man wilde naar voren om ook te kijken, maar had even niet door dat het glas dichterbij was dan hij dacht. Die stootte dus echt hard zijn kop tegen het glas, whahahaha.

Na dit bezoekje hebben we bij de auto onze broodjes gegeten en ons een beetje verkneukeld over een dame die een boete had gekregen, die kwam toevallig bij de auto. Ineens zag Steve zomaar uit het niets drie hertjes, vrolijk een straat inlopen. Wat een raar gezicht zo midden in een woonwijk!

De Highway 1 ging al slingerend door Big Sur, een prachtig natuurgebied met voor ons inmiddels wat meer herkenningspunten. Alleen was het 5 jaar geleden een stuk rustiger op deze weg! Nu was het bijna een colonne aan cabrio's en stonden de parkeerplaatsen vol. Bij de beroemde Bixby Bridge stonden mensen zich bijna te verdringen voor een parkeerplek!

De kust blijft mooi en we hadden zowaar toch nog de zon erbij!! In Morro Bay waren de eerste 3 hotels al vol en konden we uiteindelijk een kamer krijgen bij de Seaside Inn. De kamer was recent gerenoveerd en zag er prima uit. We hebben nog wel iets van een zonsondergang meegekregen!

Die grote rots is dus Morro Rock. Volgens wiki is het een vulkanische plug, hahaha.

Voor morgen hebben we toch maar een hotel gereserveerd in Los Angeles. We hoeven niet persé bij het vliegveld te zitten, omdat we de huurauto nog hebben, dus hebben we gekozen voor een hotel in Pasadena. Een wijk die we nog niet echt hebben verkend.

Hamba