Son en Steve in Noord-West USA

Door San Francisco

Afstand: 400 km / hotel: Quality Inn

De dag begon met een ontzettend dikke mist. Daar ging onze oceanview vanuit de kamer (lol)... We zijn maar eens uitgebreid gaan ontbijten bij Denny's iets verderop en alvast maar gekeken naar onze mogelijke eindbestemming. Ons doel was Santa Cruz.

Highway 1 liep weer fantastisch bochtig door het landschap (uch).

We stonden even aan de kant toen ik ineens een hertje zag. Ze stond gewoon stijf stil door ons denk ik, maar iets later kwam er beweging in en stak ze ineens de weg over. En er kwam net een auto aan!! Pfiew, dat ging net goed. Een tweede hertje kwam er ineens ook achteraan. Maar ze kwamen veilig aan de overkant.

Ineens zie je dan overal wildlife om je heen. Tja, iets anders zagen we toch niet door die mist....

Er woeden in de achterlanden ter hoogte van onze route enorme bosbranden. We hadden dan ook het idee dat de lucht verzadigd was met die vieze rook van de branden in combinatie met de zeemist. We zagen opeens ook even asdeeltjes naar beneden komen! Snel naar het zuiden dan maar! Daar werd het zicht ook iets beter.

We hebben onderweg nog veel lol gehad over de naam van de plaats Gualala..... En ja, het staat echt op de kaart! Ik heb me ook nog rot gezocht naar Bowling Ball Beach, maar ik denk dat de ballen van het strand af waren gerold, want we hebben weinig ballen gezien, hahahah.

Ineens zagen we schaduw tevoorschijn komen op de weg!!!! De ZON! Helaas van korte duur... we kwamen bij San Francisco, de stad die eeuwig in de mist ligt.

En ja, zo ook vandaag..... We hadden vanaf de noordkant nog wel zicht op de eerste pilaar van de Golden Gate Bridge, maar dat was het dan ook. Later bleek dat dit nog het beste zicht was, want de zuidkant zat echt potdicht.

We zijn wel direct de stad uitgereden. Ten eerste hebben we de stad 5 jaar geleden al bezocht en met deze mist is er echt niks aan. Je hoort af en aan de misthoorns van de schepen.

Uit de stad, verder over de Highway 1, herkenden we eigenlijk de weg niet. Het asfalt leek ook nieuw en nu reden we door een tunnel. Maar later ging het over in de oude weg en kwamen de herinneringen weer boven. Grappig is dat. We zagen wel 'wolken' van Pelikanen langs de kust vliegen, echt enorm veel!

We hebben ons doel bereikt: Santa Cruz! Bij de Quality Inn hebben we een heerlijke kamer gevonden en we hadden echt trek in een goede steak. Dus op zoek en bij de Hindquarter Bar & Grill, nog geen kilometer van het hotel vandaan, hebben we echt een fantastische steak gegeten! Daarna nog in de sportsbar de finale van de US Open tennis gegeken en een American Football wedstrijd tussen de NY Giants en de Dallas Cowboys. Heerlijk......

Hamba