Son en Steve in Noord-West USA

Startpunt van Highway 1: de Californische kust!

Afstand: 350 km/ hotel: Ebb Tide Lodge

Nadat we afscheid hebben genomen van Curt en zijn hele lieve hond Molly zijn we via de Howland Hill Road terug gereden naar de 'bewoonde wereld'. En kon ik wederom genieten van deze werkelijk prachtige weg, slingerend om de gigantische Redwoods heen! Zowaar ook nog wat Elks gespot!

De Newton B Drury Scenic Parkway was nu afgesloten, jammer want we konden nu niet meer op zoek naar de Tunnel Log. De 101 is een prachtige weg richting het zuiden en voerde ons door het plaatsje Eureka.
Ik had al over Eureka gelezen dat er prachtige Victoriaanse huizen staan, ook van de grootste houtmagnaat hier in de regio met allemaal torentjes: Carson Mansion. Het meest gefotografeerde Victoriaanse huis in de USA.
We kwamen via een omweg over de 255 aangereden over een brug en zagen kraampjes en bedrijvigheid langs het water. Toen we er gingen kijken, was er net een demonstratie van de kustwacht, wel even leuk om te zien!
De bedrijvigheid had denken we te maken met de homoscene, want we zagen overal regenboogvlaggen en wat raar uitgedoste mensen.
En dit tussen de zwervers en ander gespuis, want dat liep er ook veel rond. We zagen zelfs een man zijn ontzettend dode gras maaien, lol! Nee, Eureka vonden we niet zo 'eureka'.....
Verder over de101 kwamen we de Avenueof the Giants tegen, een Scenic Byway door de Redwood bossen. Ook deze weg was echt prachtig! We hebben midden tussen deze Redwoods zitten lunchen en genoten van de stilte en die grootsheid om ons heen. Je nek zou er bijna van verkrampen!
Hier was er ook een Tunnel Tree, maar daar vragen ze $5 om er doorheen te mogen rijden. Ze hebben gewoon het hart uit deze gigantische boom gezaagd, vreselijk. Nee, wij zijn hard doorgereden!
We kwamen ook een One Log House tegen, wel erg grappig om te zien. Je kunt dus gewoon in 1 boomstam je slaapkamer, woonkamer en keuken hebben!
Er waren veel winkeltjes onderweg met allemaal snuisterijen en veel houtsnijwerk. Sommige houten beelden waren echt knap gemaakt. In de bergen tikten we trouwens de 95 graden Fahrenheit aan, omgerekend 35 graden Celsius.
En ineens was daar het allerbegin van de Highway 1: de Shoreline Highway! Deze weg zullen we volgen tot onze eindbestemming Los Angeles.
Maar..... Tot aan de kust kon deze weg beter de 10.000 bochtenweg heten, goeiedag!
Steve was even Max Verstappen en racete echt door de bochten heen (vind ie leuk)... Nu is foto's maken vanuit een rijdende auto al een uitdaging.... Nu begon ik er echt niet aan. Moest me gewoon focussen op de weg om niet zeeziek te worden! (toch een foto kunnen scoren.....)
En jawel.... bij het naderen van de kust: MIST. Het begint wel zo'n beetje de vakantie van de mist te worden zeg. We konden wel iets zien van de kust, maar de zon maakt het juist altijd wat vrolijker. Nu is het één grijze bende. En flink kouder, 14 graden.
Curt wist ons te verzekeren dat we nog wel een hotelkamer konden krijgen langs de kust, want het vakantieseizoen is echt al voorbij in Amerika. Maarrrrr, niet op een zaterdag!
In Fort Bragg aangekomen was het al16:00 uuren we vonden het wel genoeg (bochtig) voor vandaag. Maar overal zagen we bordjes met No Vacancy..... Zucht.
Uiteindelijk bij de Ebb Tide Lodge hadden ze nog wel kamers. Of we eerst wilden kijken? Ja, laten we dat maar doen. Ach, de kamer is schoon, we hebben WiFi en we hebben zeezicht (!).

We zien dat er een nasleep van orkaan Linda voor de kust van San Francisco langs gaat, met regen en lage temperaturen. Hopelijk gaat Linda snel voorbij, want morgen rijden we door San Francisco heen! Wel over de Golden Gate Bridge. En dat uitzicht gaat ons toch hopelijk wel gegund worden?!

ma & karel

Ontzettend leuk Kids!????alles nog goed bij jullie thuis!???????? (ha!ha!) er lag een wens balon bij jullie in de tuin. Misschien brengt dat geluk? ????

Sonja

Hahaha, een wensballon! Nou ja, wie weet..... We gaan het zien ????

Hamba