Son en Steve in Noord-West USA

nietig naast de Redwoods

Afstand: 160 km / hotel: Bed & Bread Hiouchi

Het verslag van vandaag hoeft niet lang te worden. We waren namelijk vaak met stomheid geslagen door alles wat we zagen!

We hebben eerst heel gezellig ontbeten met Curt, de eigenaar van deze heerlijke B&B. Ligt trouwens echt supermooi naast de Smith River en eigenlijk midden in de bossen.

We besloten om eerst helemaal naar de zuidelijke rand van de Redwoods te rijden, omdat de zeemist weer dik over de weg lag.
Onze eerste stop was Gold Bluffs Beach en aan het einde van deze weg was Fern Canyon.
Het is een State Park, maar toch hoefden we niet te betalen omdat we de Nationale Parkpas hadden, mooi meegenomen dus.
Het strand hebben we trouwens maar overgeslagen, die konden we trouwens toch niet ontwaren door de mist...... Fern Canyon was wel prachtig! Stijle rotswanden compleet begroeid met varens en een stromend water wat er doorheen loopt en wat wij met houten planken elke keer overstaken, steeds dieper de canyon in. Uiteindelijk gingen we maar niet verder, want grote boomstammen blokkeerden de weg.

Opvallend was wel dat de varens en bomen langs de kant van de weg zo ontzettend stoffig waren. Zo droog is het hier! Het gaf wel een hele aparte (stoffige) sfeer.....

Terug richting het noorden zijn we over de Newton & Drury Parkway gereden, die evenwijdig loopt aan de 101. Maar aan deze weg beginnen de trails en zijn er uitkijkpunten. Alleen zijn die helaas slecht aangegeven, en we vonden met enige moeite de grootste Redwood van het gebied (lol!). Wat een boom..... geweldig! Ik was echt onder de indruk.

Ook leuk is dat je al een tijd klaar staat voor een foto, maar dat een kind van 1 jaar het nodig vond om een kwartier lang doodleuk te blijven dralen direct voor de boom, en dat papa en mama geen aanstalten maakten om dat kind weg te halen (zucht).

Vlakbij was de Corkscrew Tree, een boom waarvan de stam om zijn eigen as is gedraaid. Geweldig om te zien!

De Tunnel Log hebben we gemist, we hebben het bordje echt niet kunnen vinden, dus morgen weer een kans.
Weer een stukje naar het noorden zijn we richting High Bluff Overlook gereden, Klamath Beach. Maar helaas, ook hier dikke zeemist, dus geen uitzicht.
Als laatste zijn we over de Howland Hill Road gereden richting onze B&B. Deze weg was ronduit ge-wel-dig!! Ik was om elke bocht weer totaal onder de indruk van deze prachtige hoge en eeuwenoude bomen!

Ze worden hier de 'everliving trees' genoemd, de bomen stammen uit de tijd van de dinosauriërs. En je voelt je totaal nietig naast zo'n Redwood.
De weg liep er prachtig doorheen, slingerend en smal. Je voelde je daardoor wel meer één met de natuur (in de auto, kuch)....

We hebben een korte wandeling gemaakt in Stout Grove, een prachtig stukje bos.

Daarna moesten we eigenlijk alleen nog maar de bocht om, een brug over, maar ze waren er aan het werk. Vertelden ze doodleuk dat ze de weg voor 3 kwartier afsloten!!! Pfff..... we besloten maar om te wachten, altijd beter dan helemaal terug te rijden. Gelukkig konden we na een half uur doorrijden.

We hebben net weer een heerlijke BBQ gehouden en zitten nu met muziek gezellig op onze eigen veranda. Er vliegt hier van alles rond, ook een insect met 4 vleugels. Het zijn net kleine elfjes, past wel bij deze omgeving! De Bed & Bread Hiouchi is trouwens echt een aanrader!!

Morgen kijken we waar we stranden, maar we hopen wel dat die zeemist eens wegtrekt.......

marike

goh behoorlijk ruige natuur daar, die grote boomstam moet maar ineens verder naar beneden glijden, best beetje eng. Dat beest met 4 vleugels, kan dat een libel zijn? Die hebben toch ook 4 vleugels en zien er enigszins fee-achtig uit, lol

Hamba