Son en Steve in Noord-West USA

Mistig Oregon Coast

Afstand: 315 km / hotel: Bed & Bread Hiouchi

De Oregon Coast is echt prachtig! Althans, dat denken we van sommige stukken.... Wel eens gehoord van de zeemist in San Francisco die een complete brug kan laten verdwijnen? Nou, die zeemist kan een hele kustlijn laten verdwijnen, lol! We zagen al een band 'rook' hangen langs de kust. Anders kan ik het niet omschrijven, het is vies van kleur en het hangt laag en waait hard langs de kust. Helaas ontneemt het ook het uitzicht....

Bij de Oregon Dunes Overlook bleef er dus weinig van die 'overlook' over.... Maar gelukkig hebben we in Nederland ook duinen!
In Coos Bay hebben we nog gezocht naar de koelkastmagneet en uiteindelijk in een megagrote Walmarkt hebben we die gevonden! Dat was trouwens wel knap, want in deze echt supergrote winkel hadden ze wel 5 (!) magneetjes hangen ergens onderin bij een kassa, hahah....Wel op tijd de magneet gescoord, want vandaag rijden we Californië binnen.
Bij Cape Blanco hebben we geprobeerd een glimp op te vangen van de kust, maar helaas. We zagen amper de vuurtoren, die wel echt prachtig was.
Verderop was er een uitkijkpunt bij Natural Bridges. Die zagen we gelukkig wel. Mooi hoor!
Je kan langs deze kust overal wel stoppen om van het uitzicht te genieten (als er geen mist hangt), want het is overal prachtig!
Bij Hiouchi hadden we onze B&B snel gevonden, dankzij de uitleg die we nog hadden gekregen in de mail van de eigenaar. Het huis ligt prachtig langs de Smith River en erg afgelegen. De hele benedenverdieping is voor ons en naast ons appartement staat een jacuzzi met een geweldig uitzicht!
De eigenaar is echt super aardig en wil in alles ons op ons gemak stellen.
Nu zitten we heerlijk te BBQ-en met de citronella-kaarsen en een ventilator naast ons voor de vele muggen!

Hamba