Son en Steve in Noord-West USA

weer branden en de kust

Afstand: 350 km / hotel: Le Chateau Inn

De cabin in de Union Creek Resort viel tegen, slecht geslapen en het toilet spoelde niet door (iiiieeeeuw)..... We vingen pas de wifi op de parkeerplaats tegenover de cabins, dus we hebben daar nog even gestaan.

Daarna zijn we via de Umpqua Scenic Drive gereden, weer een prachtige route door het zo ontzettend mooie Oregon (die mijn hart echt heeft gestolen)....

Maar het uitzicht werd mistiger en mistiger en we roken (ja, zelfs ik!) een hele sterke brandlucht. Kennelijk was er heel vlakbij nog een behoorlijke bosbrand gaande, we hadden ontzettend slecht zicht! Maar het gaf wel weer ontzettend mooie en bijna mystieke plaatjes!

Het uitzicht op Mount Thielsen bleef beperkt tot dit plaatje:

Ondrweg kwamen we wel weer echt fantastische watervallen tegen. De eerste was Clearwater Falls, een waterval die ik bijna wilde overslaan. Gelukkig luistert Steve niet altijd naar mij, lol. Deze waterval viel echt prachtig gesluierd over groene bemoste rotsen. En met het zonnetje door de bomen heen, was het net een waterval uit een sprookjesboek!

Hierna gingen we op zoeken naar de Toketee Falls. We moesten hiervoor weer een korte trail lopen, maar wel eentje met veel trappen en hoogteverschil.

Maar de waterval was echt zo de moeite waard !!

Aan het begin van deze trail lag trouwens een enorme grotehouten pijp. Door deze pijp liep met grote kracht water, dat zagen we ook aan de vele straaltjes water die uit de pijp spoten.

Verder over deze Scenic Byway reden we langs de rivier de Umpqua die steeds breder werd. Dit gaf echt wel enorme mooie uitzichten onderweg!

In Florence zijn we een hotel op gaan zoeken die in het couponnenboekje staat. Dit werd dus de Le Chateau Inn. Goed hotelletje met een bed, zwembad en wifi. Ideaal voor een nachtje.....

We zijn aan de overkant gaan eten in Ixtapa Mexican Restaurant. Heerlijke Fajitas en vergeet vooral de tequila niet!!!!

Hamba