Son en Steve in Noord-West USA

Toch nog een vulkaan!

Afstand: 325 km / hotel: Union Creek Resort

Vandaag helaas even geen foto's bij het verhaal, want de WiFi is erg zwak. (inmiddesl zijn de foto's nu toegevoegd) We zitten ook midden in de bossen! Hoe mooi Oregon is, laat ik later zien als het internet wat stabieler is,

We konden vanuit Prineville de Highway 97 pakken richting het zuiden, maar dat vinden wij saai.... We pakken liever wat alternatieve routes. Deze alternatieve route bleek toevallig toch een Oregon Scenic Byway te zijn, door de bossen. Overal waren kampeerterreinen en de weg was gelukkig goed (op de kaart staat de weg niet-geasfalteerd)......

Maar het was wel net een game! Hoe ontwijk je al het wildlife wat hier oversteekt! Heel veel chipmuncks die massaal oversteken en ook vogels die achter de insecten aangaan en dus voor de auto langs schieten. Helaas konden we 1 vogel niet ontwijken, maar met deze als enige slachtoffer viel het nog mee! Verderop was de hele boel een keer afgefikt....

Bij een prachtig meer hebben we een hele mooie plek gevonden om te lunchen, het lukt ons toch elke keer weer, lol.

Omdat de weg daarna toch weer gravel werd, zijn we teruggereden naar de 97. Deze weg was echt bizar! We konden minimaal 15 mile ver kijken en dan nog liep de weg kaarsrecht!

Daarna zijn we richting Crater Lake NP gereden, via de noordingang. Daar hadden we uiteindelijk wel geluk mee, want ook hier zijn er heel veel brandhaarden in de bossen in de buurt!

Crater Lake is prachtig en we hebben deze half rond gereden.

Union Creek Resort ligt prachtig in de bossen! We zijn nog even wezen kijken bij een rivier met een natuurlijke brug. De rivier loopt feitelijk door een stuk lavasteen om daarna met kracht weer verder te stromen, prachtig!

Morgen rijden we richting de kust!

Hamba