Son en Steve in Noord-West USA

Meest westelijke punt en wildlife

Afstand: 310 km / hotel: Misty Valley Inn

Vanochtend begon druilerig, maar met een fantastisch ontbijt is dat even totaal niet erg! Wow, wat is dat toch heerlijk.... Met goed gevulde maag gingen we op pad richting het noordwesten. Eerste stop: Sol Duc Valley. De zon begon te schijnen en ineens kwamen ook de dieren tevoorschijn! De eerste die we hebben gespot was zalm wat tegen de rivier in omhoog sprong! Wat gaaf zeg! Even goed timen en lachen voor de foto! Ik zag er wel eentje op de rotsen liggen, die had vast een slechte TomTom.

Verderop kwamen we een groepje herten tegen, die liepen rustig te grazen aan de kant van de weg. Hoezo toeristen gewend.....

Er was een korte trail door Ancient Groves, oerbos dus. En ook hier was het net zo mystiek als in Hoh Rain Forest, prachtig gewoon......

Aan het einde van de weg liep een trail naar de watervallen. Die was wel de moeite waard, zeker omdat de zon de hele tijd al scheen! Vandaag hadden we dus erg veel geluk.

We besloten om de zon achterna te rijden en gingen richting Cape Flattery, naar het schijnt het meest westelijke punt van Amerika. Nu hadden we al het geografische middelpunt en het meest zuidelijke punt al bezocht, dus konden we deze natuurlijk niet overslaan! Het uitzicht alleen al was echt de moeite waard.... Wow....

Het nadeel in dit gebied is, dat je meerdere keren dezelfde weg rijd. Maar met de zon erbij is dat geen straf! Zeker niet als je zo'n schitterende regenboog ziet onderweg! We hadden bijna die pot met goud gevonden!

We besloten om terug te rijden naar Rialto Beach voor de zonsondergang. Onderweg zagen we ineens een roodstaartbuizerd heel dichtbij op een boomstronk, geweldig! Wildlife spotten gaat ineens erg goed, lol.

Op Rialto Beach wachtte ons weer een verrassing.... Liep er ineens achter ons langs, op zn dooie gemakkie, een rivierotter! Wat een grappig beestje zeg, en kennelijk ziet men deze niet vaak. Wat een geluk. kon hem nog net op de foto krijgen.

Genoeg wildlife voor vandaag, even genieten van een prachtige zonsondergang...... Goede afsluiter van de dag!