Son en Steve in Noord-West USA

Oerstranden en regenwoud

Afstand: 175 km / hotel: Misty Valley Inn

Deze ochtend begon met een klopje op de deur... Stond er een tafeltje met twee koppen koffie en een schitterende rode roos voor de deur, om wakker te worden voor het ontbijt. En over dat ontbijt laat ik me maar niet uit......

Het is niet voor niets één van de beste Bed and Breakfasts van deze streek! Ontbijt met een view, want het was schitterend buiten met blauwe vogels met kuifjes die uit de voederbakken kwamen eten en de flarden mist in de vallei met een opkomende zon....

We zagen de zon tevoorschijn komen en we besloten om eerst naar de standen te gaan. Want om die in de regen te zien is natuurlijk niks. We reden eerst naar Rialto Beach, een schitterend strand vol met pebbles en enorm veel drijfhout, complete boomstammen eigenlijk. Wat een woeste natuur zeg! Voor de kust zagen we rotsen (stacks) uit de zee omhoog komen.

Even verderop, met de auto moesten we iets omrijden, is Beach 1. Ook prachtig en gelegen in een Indianen Reservaat. Daar hebben ze trouwens wel geweldig leuke bushokjes! Hahaha.

Na het middaguur zijn we met goede moed richting Hoh Rain Forest gereden. De zon scheen nog steeds! Maar...... We kwamen onderweg echt in een ouderwetse plensbui terecht, we zagen bijna niets meer! Bij het loketje van de National Park Service moesten we eindelijk ons pasje laten zien bij een iets chagrijnige ranger. Lekker uitnodigend om zo'n iemand in dat hokje te plaatsen! Hoh Rain Forest heeft twee korte hikes en we kozen als eerste voor de Hall of the Mosses. Een schitterende wandeling door een oerbos vol met bomen begroeid met mos. het gaf een hele magische sfeer! Dit is het bos waar de film Twilight is opgenomen, met Bella en de vampier Edward. Het was een heel fotogeniek bos waar ik me echt tegoed heb gedaan aan foto's maken, lol.

We wilden de andere hike ook nog lopen, maar het begon weer te regenen, dus zijn we snel de auto in gegaan en hebben onze broodjes gegeten. Het werd er niet echt droger op, dus zijn we maar terug gereden.

In Hoh Rain Forest valt ongeveer 365 cm regen per jaar, de natste plek In Amerika dus. Nog een wonder dat we de Hall of the Mosses met droog weer en een zonnetje hebben kunnen lopen!

We zijn terug gegaan naar de Misty Valley Inn om nog even van de zon te genieten op ons eigen terrasje. Helaas is ook hier een plaag aan wespen, waarvan er eentje bedacht om mijn shirt gewoon in de vliegen (wat moet ie daar!) Ja hoor, gestoken! Potverdikkie wat doet dat zeer..... Grrrr....

Vanavond zijn we wezen eten in de plaatselijke sportbar. Het was niet geweldig, maar ach..... De bediening was dat aan gaat weer hilarisch! Een dame van tegen de 60, tonnetje rond, strak shirt aan, korte broek aan tot boven de navel opgetrokken en een soort zonneklep op.... Pfffff, wat een vertoning!

We liggen er weer vroeg in. Of het nu nog steeds de jetlag is of gewoon de indrukken van de dag, maar rond 20.00 uur zijn we aan het inkakken! Ach, daar hebben we vakantie voor! Welterusten.........