Son en Steve in Noord-West USA

North Cascades zonder bergen

Afstand: 350 km / hotel: Best Western Edmonds Harbour Inn

Vanochtend hebben we uitgebreid ontbeten in de B&B, een buffet. Het zag er erg somber uit buiten, dus zijn we op ons gemak onderweg gegaan. We hebben eerst Winthrop eens rondgereden. Dit stadje heeft het idee van Leavenworth overgenomen en het stadje omgetoverd tot westernstadje. Op zich leuk om te zien, al was alles nog dicht.

De SR20 was nu open en we konden ons 'rondje' dus afmaken en door North Cascades NP rijden. We waren allang blij dat we niet dezelfde weg terug moesten rijden. Maar aan de andere kant..... Misschien was dat wel droger!

1 ding mag gezegd worden: we hebben dikke pech met het weer! De bergen waar we doorheen reden waren bijna niet te zien. We zagen alleen donkere wolken en wolken die tegen de bergen aan hingen. Sinds eergisteren tijd regent het hier en is het kouder dan normaal. Niet echt leuk voor ons, wel voor de inwoners van Washington State. We hebben dus niet echt rond gelopen en hebben de meeste foto's gemaakt vanuit de auto. We hebben niet eens 1 eekhoorntje gespot, gewoon niks! Echt zonde....

Lange tijd leek het er op dat we ook de enige toerist waren op deze route, want ja.... Wie gaat nu met dit weer onderweg door de bergen.Maar de uitzichten die we tegenkwamen waren wel echt prachtig! Je kon bij Washington Overlook echt mooi wandelen.

Ross Lake is schitterend met zijn blauwgroene kleur en gelegen tussen de bergen. Diablo Dam is ook prachtig om te zien!

En met zoveel regen ontstonden langs de weg ook wat watervallen.

Maar toen: lunch.... Ja, daar moesten we wel een stukje voor rijden! Al heb je in de wat drukker bevolkte gebieden op elke hoek een vreetschuur; (gelukkig) zijn die in een natuurgebied niet te vinden. Uiteindelijk, randje stad, vonden we een supermarkt waar we een broodje warme gebraden kip hebben gegeten.

Onderweg naar het hotel hadden we nog steeds geen stukje blauwe lucht gezien en is het niet gestopt met regenen. In Edmonds was het uiteindelijk droog en blijkt ook nog eens een leuk plaatsje te zijn, om de hoek van de ferry waar we morgen bij meegaan. Het hotel is weer schoon en netjes en eigenlijk zijn we het zo zat dat we lekker op de kamer blijven en maar weer naar het journaal kijken en de weersvooruitzichten....... Maar ik vrees.......

Marike

toch zijn je bos fotos super mooi! En dat dorp heeft echt een wild-west gevoel, waar eens paarden stonden, zijn er nu parkeerplaatsen voor autos....... heel apart gezicht. Ik zal duimen dat jullie de zon ook zullen zien!

Hamba